Obchodní podmínky

I. Základní ustanovení

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují vztahy mezi smluvními stranami kupní smlouvy, kdy na jedné straně je společnost ManiGlo s. r. o., IČ 55834183, se sídlem Okružná 347/30, 044 31 Družstevná pri Hornáde, zapsaná v Obchodním rejstříku Městského soudu Košice, oddíl: Sro, vložka č.: 58070/V, jako na prodávající (dále jen „prodávající“) straně druhé je jiná fyzická nebo právnická osoba (dále jen „kupující“).
Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, podmínkami objednávané služby a že s nimi souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.

Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, které jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou dohodnuto jinak.


II. Kupní smlouva

1. Uzavření kupní smlouvy

Návrhem na uzavření kupní smlouvy je umístění nabízeného zboží prodávajícím na stránky maniglo.cz (dále jen „obchod“), kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícím a přijetím objednávky prodávajícím. Toto přijetí prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu informativním emailem na zadaný email, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu (včetně dohodnuté ceny) lze měnit nebo rušit jen na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Pro výjimku z tohoto postupu viz bod V. Objednávání.

Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu podle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou zřejmé z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán. Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit.

Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet, atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které kupující používá.
 
2. Dodání předmětu smlouvy
 
Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu předá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo k věci, a proto se kupující stane vlastníkem až po úplném zaplacení kupní ceny.

Prodávající kupujícímu předá věc, i doklady, které se k věci vztahují, a umožní kupujícímu nabýt vlastnického práva k věci v souladu se smlouvou. Prodávající předá kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení.

Není-li ujednáno, jak má být věc zabalena, prodávající věc zabalí podle zvyklostí; nejsou-li zvyklosti, pak způsobem potřebným pro uchování věci a její ochranu. Stejným způsobem pořídí prodávající věc pro přepravu.


III. Bezpečnost a ochrana informací

Prodávající prohlašuje, že všechny osobní údaje jsou důvěrné a budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy s kupujícím, marketingových akcí prodávajícího (a těch prováděných se smluvními Partnery prodávajícího) a prověření bonity, důvěryhodnosti a platební morálky kupujícího na základě tohoto prověření tak může být ze strany prodávajícího provedena kupujícímu speciální nabídka. Žádné z poskytnutých osobních údajů nebudou jinak zveřejněny, poskytnuty třetí osobě a podobně s výjimkou uvedenou níže a situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží (oznámení jména, čísla účtu a adresy dodání), či speciálních marketingových akcí. Prodávající postupuje tak, aby subjekt údajů neutrpěl újmu na svých právech, zejména na právu na zachování lidské důstojnosti a rovněž dbá na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a osobního života subjektových údajů. Veškeré osobní údaje, které jsou poskytnuty dobrovolně kupujícím prodávajícímu za účelem splnění objednávky, marketingových akcií prodávajícího, prověření bonity, důvěryhodnosti a platební morálky kupujícího jsou shromažďovány, zpracovávány a archivovány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č.j. č. 18/2018 Z.z., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění, jedná se zejména o jméno, příjmení, adresu, telefonní číslo, e-mailovou adresu, podpis případně biometrický podpis. Kupující dává prodávajícímu svůj souhlas ke shromažďování a zpracovávání těchto osobních údajů pro účely splnění předmětu uzavírané kupní smlouvy, využití pro marketingové účely prodávajícího (zejména pro zasílání obchodních sdělení a to i prostřednictvím třetích stran, telemarketing, sms) a za účelem prověření jeho bonity, důvěryhodnosti a platební morálky, a to až do doby písemného vyjádření kupujícího o nesouhlasu s tímto zpracováním zaslaným na adresu ManiGlo s. r. o., Okružná 347/30, 044 31 Družstevná pri Hornáde. Za písemné vyjádření se v tomto případě považuje i forma elektronická, zejména prostřednictvím kontaktního formuláře.

Kupující bere na vědomí, že své údaje poskytnuté obchodu pro marketingové účely poskytuje dobrovolně. Souhlas se zpracováním osobních údajů udělený obchodu pro marketingové účely je platný pro období 7 let, nejpozději však do odvolání souhlasu kupujícím.

Z odběru obchodních sdělení se může kupující snadno odhlásit tím, že si upraví nastavení svého uživatelského profilu nebo využije tento kontaktní formulář.

Podmínky zpracovávání osobních údajů a specifikace konkrétních osobních údajů s jejichž zpracováním kupující tímto vyslovuje souhlas jsou obsaženy zde.

V rámci reklamačního řízení jsou od zákazníků vyžadovány následující údaje: jméno, příjmení, adresa, telefonní číslo e-mail a podpis či biometrický podpis. Všechny takto získané osobní údaje jsou zpracovávány výhradně za účelem nezbytným pro vyřízení reklamace a v souladu se zákonem č.j. č. 18/2018 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění.

Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do kterého je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 62 odst. 3 zákona č.j. 351/2011 Sb. o elektronických komunikacích neodmítnete zasílání našich obchodních sdělení nebo neodvoláte již udělený souhlas. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýzy našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu [Heureka.sk](http://heureka.sk/); tomu pro tyto účely můžete předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu.

Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu včetně práva požadovat vysvětlení a odstranění chybného stavu a dalších zákonných práv k těmto údajům.

Obchod může dále při poskytnutí souhlasu zpracovávat tzn. "cookies" tak, aby usnadnila poskytování služeb informační společnosti v souladu s ustanovením Směrnice 95/46/ES o účelu "cookies" či podobných nástrojů a je zajištěno, aby uživatelům byly známy informace které se ukládají do koncového zařízení, které používají, obchod pro tento účel stanoví samostatné podmínky pro použití cookies zde. Uživatelé mají možnost odmítnout, aby "cookies" nebo podobné nástroje byly ukládány do jejich koncových zařízení, například tím, že spustí ve svém prohlížeči funkcionalitu anonymního prohlížení. Obchod si z důvodu předcházení trestné činnosti a minimalizace škod vyhrazuje právo odmítnout objednávku kupujícího vytvářenou z blokované IP adresy v případě, že je tato IP adresa na tzv. blackliste. V případě problémů s objednávkou může kupující kontaktovat obchod prostřednictvím kontaktního formuláře.

Obchod si vyhrazuje právo využívat anonymizovaná data o aktivitě uživatelů webových aplikací ke zlepšování svých služeb.

IV. Ceny

Všechny ceny jsou smluvní. V on-line e-shopu jsou vždy aktuální a platné ceny. Ceny jsou konečné, tzn. včetně DPH, příp. všech dalších daní a poplatků, které musí spotřebitel pro získání zboží zaplatit, to se netýká případných poplatků za dopravné apod., které jsou uváděny až v rámci tzv. nákupního košíku a jejich výška se odvíjí od volby Kupujícího. Akciové ceny platí do vyprodání zásob při uvedení počtu kusů akčního zboží nebo po dobu časově určenou.

Slevové kupóny
 
V případě, že slevový kupón bude uplatněn v rozporu s pravidly daného slevového kupónu, má prodávající právo takové uplatnění slevového kupónu odmítnout.

V takovém případě je klient informován a bude mu nabídnuta možnost vyřídit objednávku bez uplatněného kuponu.

Pravidla a podmínky pro uplatnění konkrétní slevy jsou přiloženy buď přímo ke slevě (formou psané informace) nebo je u slevy uveden odkaz na webových stránkách, kde jsou pravidla slevy podrobně popsána.

Každý slevový kupón lze uplatnit pouze jednou, není-li výslovně uvedeno jinak. V případě vícenásobného použití má prodejce právo neuznat duplicitní slevu. V případě, že je hodnota slevového kupónu vyšší, než hodnota nákupu, rozdíl se nepřevádí na nový kupón a nevyčerpaná částka se zpětně neproplácí.

V. Objednávání

Kupující obdrží zboží za cenu platnou v době objednání. Kupující spotřebitel má možnost se před provedením objednávky seznámit s celkovou cenou včetně DPH a všemi dalšími poplatky (PHE apod.). Tato cena bude uvedena v objednávce a ve zprávě potvrzující přijetí objednávky zboží. Kupující spotřebitel má možnost se před provedením objednávky seznámit se skutečností, po jakou dobu zůstává nabídka nebo cena v platnosti.
Kupující bere na vědomí, že mohou nastát případy, kdy nedojde k uzavření smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím, a to zejména v případě, kdy kupující objedná zboží za cenu zveřejněnou omylem v důsledku vady interního informačního systému prodávajícího. Prodávající v takovém případě kupujícího informuje o takové skutečnosti

Prodávající si vyhrazuje právo prohlásit kupní smlouvu za neplatně uzavřenou, pokud došlo ke zneužití osobních údajů, zneužití platební karty apod., nebo z důvodu zásahu správního či soudního orgánu, o takovém postupu bude kupující informován.

Kupující bere na vědomí, že v uvedených případech nemůže kupní smlouva platně vzniknout.

VI. Odstoupení od smlouvy

Ve smyslu ustanovení § 7 zákona o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů (zákon č. 102/2014 Z. z.) má kupující právo od takto uzavřené smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu do 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží nebo od uzavření smlouvy o poskytnutí služby, přičemž je nezbytné, aby byl v uvedené lhůtě odeslán dopis o odstoupení od smlouvy prodávajícímu.

Odstoupení a zboží zasílejte na adresu:
 
ManiGlo s. r. o.
Okružná 347/30
044 31 Družstevná pri Hornáde
Slovenská republika

Zboží by mělo kupující spotřebitel vrátit nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy úplné, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. V případě odstoupení od smlouvy do 14 dnů kupujícím, kterým je spotřebitel, musí odstoupení od smlouvy spotřebitel zaslat na e-mailovou adresu obchodu nebo na adresu prodávajícího, spolu s vyplněným formulářem pro odstoupení od smlouvy.

Peníze za vrácené zboží budou kupujícímu spotřebiteli vráceny nejpozději do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení od kupní smlouvy.

Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně sjednáno, nemůže spotřebitel odstoupit od smluv:

a) o poskytnutí služby, pokud její poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a došlo-li k úplnému poskytnutí služby, 
b) prodeji zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele Rozhodne-li se kupující pro odstoupení v uvedené lhůtě, doporučujeme pro urychlení vyřízení odstoupení zboží doručit na adresu prodávajícího spolu s přiloženým průvodním dopisem s případným důvodem odstoupení od kupní smlouvy (není podmínkou), s číslem nákupního dokladu a uvedeným číslem bankovního účtu nebo s uvedením , zda částka bude vyplacena na účet nebo zda bude čerpána pro další nákup.
Kupující bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva odstoupit od smlouvy, darovací smlouva ztrácí účinnost a kupující je povinen spolu s vráceným zbožím vrátit is ním související poskytnuté dárky. V případě, že tyto nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné obohacení kupujícího. V případě odstoupení od darovací smlouvy nezaniká kupní smlouva a smlouvy jsou posuzovány z tohoto hlediska samostatně.

Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží vznikne kupujícímu nárok na vrácení zaplacených finančních částek spojených s vráceným zbožím, které budou vráceny kupujícímu nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Při neuvedení čísla účtu je částka ve stejné lhůtě automaticky připravena k čerpání pomocí dalšího nákupu.

VII. Platební podmínky 

Prodávající akceptuje následující platební podmínky:

a) na dobírku při doručení zboží (hotovost přebírá od zákazníka přepravce)
b) platba online prostřednictvím platební brány společnosti Stripe

Zboží zůstává do úplného zaplacení a převzetí majetkem prodávajícího, avšak nebezpečí škody na věci přechází převzetím zboží kupujícím.

Obchod si vyhrazuje právo nabídnout kupujícímu jen vybrané způsoby platby dle vlastního uvážení.

Fakturační údaje kupujícího nelze měnit zpětně po odeslání objednávky.

VIII. Dodací podmínky

1. Způsoby dodání

Prodávající zajišťuje či zprostředkovává následující způsoby dodání:

a) doručení Českou poštou na adresu či přímo na poštu,
b) doručení na výdejní místa společnosti Packeta

Jednotlivé způsoby dopravy jsou nabídnuty dle aktuální dostupnosti jednotlivých služeb a s ohledem na kapacitu a dojezdové možnosti. V případě zásahu vyšší moci či výpadku informačního systému obchod nenese odpovědnost za opožděné dodání zboží

2. Ostatní podmínky

Kupujícímu je doporučeno aby bezprostředně při dodání překontroloval spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice) dle přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že zásilka je kupř. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu info@maniglo.cz, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem nebo poštou prodávajícímu. Dodatečné reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dávají však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.


IX. Záruční podmínky

Záruční podmínky na zboží se řídí platnými právními předpisy České republiky. Jako záruční list slouží nákupní doklad.

X. Poplatky za nevyzvednuté zásilky

V případě, že zákazník nepřevezme objednanou zásilku, bude mu účtován poplatek ve výši 150 Kč.

Tento poplatek je zaveden na pokrytí nákladů spojených s manipulací, zpětnou logistikou a administrativními úkony potřebnými pro zpracování nevyzvednuté zásilky.

Poplatek bude fakturován zákazníkovi e-mailem uvedeném při objednávce do 14 dnů od nepřevzetí zásilky.

V odůvodněných případech, jako jsou zdravotní problémy nebo jiné nepředvídané okolnosti, může být poplatek na základě individuálního posouzení prominut. Zákazník musí předložit žádost a příslušné důkazy prodávajícímu.

Zákazníci budou informováni o této politice během procesu objednávky a v potvrzení objednávky.

XI. Závěrečná ustanovení

Případné spory mezi obchodem a kupujícím lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě kupující může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporů, kterým je například Slovenská obchodní inspekce nebo spor řešit prostřednictvím k tomu určené ODR platformy. Prodávající doporučuje kupujícímu nejprve využít kontaktu na obchod pro vyřešení vzniklé situace dříve než bude přistoupeno k mimosoudnímu řešení sporu.

Kontaktní e-mailovou adresou obchodu je info@maniglo.cz nebo na telefonním čísle +421911094873. Obchod však doporučuje kontaktování prostřednictvím jeho kontaktního formuláře.

Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou platné a účinné od 1. 6. 2024 a ruší předchozí znění obchodních podmínek. Prodávající si vyhrazuje právo změnit obchodní podmínky bez předchozího upozornění.